To dagblade, Berlingske Tidende og JyllandsPosten er blandt de største forbrugere af outdoor reklame. På listen over top 5 finder finder man desuden mærkevarer som Mobilix, H&M og Carlsberg.
– Outdoor er et ungt medie med høj profilering, men det er også godt til at vedligeholde brands. Derfor bruger mange medierne outdoor i deres markedsføring, siger Claus Hjorth, kontaktchef hos Mediacom.
Han vurderer at grunden til, at Berlingske Tidende og JyllandsPosten ligger højt kunne være geografiske forhold.
– Man har kæmpet meget om markedsandele i København, hvor outdoor i forvejen er meget udbredt.
Hos Berlingske Tidende ser man outdoor som et medie, der er et godt medie til at manifestere tilstedeværelse, men det er også et medie, som på mange måder ligner avisen.
– Begge medier eksisterer i det samme rum. Avisen købes og handles i det fysiske gadebillede, hvor man ser outdoorreklamerne. Derfor har aviserne altid brugt outdoor. I løbet af de sidste to år er der kommet flere muligheder for outdoor til. Derfor bruger vi også dem, siger Lina Matz, marketingchef hos Berlingske Tidende.