De danske motion graphics-designere fra Frame.dk fortsætter med at gøre sig bemærket på den internationale scene.
Inden for de senere år har huset leveret arbejde til flere og flere udenlandske kunder – herunder Ford, Lincoln, Nike, Adidas, MTV, Al Jazeera, Sony Ericsson, Cartier, Fox og britiske TV3.
Og det er blevet til flere internationale priser. Så sent som sidste år blev det til ikke bare en, men to gange guld for titel-sekvensen til TV-kanalen Al Jazeeras amerikanske nyhedsflagskib America Tonight ved det internationale awardshow, Promax BDA Global Excellence Awards, i New York.
Men forhåbentlig er der stadig plads til priser på hylden, for i denne uge vandt Frame.dk endnu en af slagsen – guld ved Promax BDA-prisuddelingen i Berlin.
TV 2 vandt også igen
TV 2 Marketing kunne ved samme lejlighed føje endnu en guldstatuette til Promax-samlingen, da Knæk Cancer-kampagnen vandt en pris for den såkaldte ”blomsterstafet” i kategorien ”Promotional Interactive Applications”.
– Vi har armene i vejret over, at vi er blevet hædret med netop denne pris, der er en af branchens mest eftertragtede, siger Louise Agger Nexø, konstitueret marketingchef på TV 2.
– Vi har alle vundet guld i går, fordi prisen både er hæder til den stærke kreative idé, der er dygtigt løftet ud på sociale medier og digitale platforme. Men den er også en anerkendelse af den fælles indsats, vi kan mobilisere, når vi på tværs af hele TV 2 og i tæt samarbejde med Kræftens bekæmpelse arbejder sammen om så stor en event som Knæk Cancer, der når ud til et rekordstort antal danskere, fortsætter hun.
Men tilbage til Frame.
Dejlig kunde
Promax BDA anses for en af de fineste priser at vinde inden for Broadcast & Marketing, og Frame.dk vandt i kategorien “Bedste Sports Promo” for en Superliga-film for danske TV3 Sport (MTG), som Frame.dk i øvrigt har lavet en del opgaver for tidligere.
Spottet blev skudt i Lokomotiv Værkstedet og er instrueret af Creative Director Anders Schrøder fra Frame.dk. Efter optagelserne havde Frame tre uger til at eksekvere 3D/VFX, og der er i øvrigt stor ros til kunden:
– Det var dejligt at arbejde med en kunde som TV3 Sport, som havde så stor tiltro til os og gav os meget kreativ frihed, siger Executive Producer og partner i Frame.dk, Thomas Bay, som selv var i Berlin for at modtage prisen.
– Guld ved Promax er det største, vi kan vinde, når det drejer sig om broadcast awards. Det er den fornemste pris at hive hjem, og konkurrencen er benhård. At dyste imod TV-stationer som Canal+ Spain, Eurosport International, SBS Discovery og Discovery Italia – og så slå disse dygtige broadcastere – gør os kun endnu mere stolte på Frame, siger Thomas Bay.
Men I kan vel ikke leve af stoltheden alene?
– Nej, men Promax guld er heller ikke bare en stor anerkendelse – det vil helt sikkert også kunne mærkes i forhold til at lande flere udenlandske job fremover. Det har vi kunne mærke, efter vi vandt to gange Promax guld sidste år i USA med Al Jazeera som kunde.
Se Frames vinderfilm her.