Efter otte års tæt samarbejde siger Q8 farvel til Advance.
Advance er dermed ikke længere med i puljen af bureauer, som Q8 og OKQ8 søger til det danske og det svenske marked.
– Samarbejdet er den længstvarende bureaurelation, vi har haft. Det vidner i sig selv om vores tilfredshed med Advance, lyder det fra Helle Dahlgren Skov, direktør for Q8’s servicestationer, i en pressemeddelelse.
Qvik To Go
Advance var fra 2007 stærkt involveret i en stor satsning på at forvandle Q8’s retail-netværk til moderne convenience-stores med fokus på madkvalitet.
– Vi valgte tidligt i processen at samarbejde med Advance om at udvikle et nyt univers og ny brandplatform for butikkerne, siger Helle Dahlgren Skov.
Ifølge Q8-direktøren har Advance bidraget væsentligt til lanceringen af “Qvik To Go” konceptet.
Ved indledningen af samarbejdet stod Q8 bogstaveligt talt med en fuldstændig strippet butik, der skulle konceptualiseres fra bunden.
Advance udviklede navn, design og kommunikation samt medarbejderinvolvering, og “Qvik To Go” er i dag fuldt implementeret på Q8 stationer i Danmark og har også fundet vej til OKQ8 stationer i Sverige.
Prisbelønnet effektivitet
Advance har tidligere bevist effekten af deres arbejde ved flere lejligheder.
I slutningen af 2013 høstede bureauet en Effectiveness Award for QvikOffer, der gør et simpelt pristilbud til en del af brand-oplevelsen både fysisk på stationerne og på digitale og sociale platforme.
Og senest er bureauet nomineret til Danish Digital Award for en burgerkampagne, der både flytter varer og holdninger på servicestationerne.
– Vi ser tilbage på et fantastisk samarbejde med en spændende virksomhed og et team hos Q8, vi har været glade for at samarbejde med, fortæller Claus Wittenborg, adm. direktør hos Advance.
Ingen panik hos Advance
– Samarbejdet med Q8 har været præget af stor tillid, stor åbenhed og en stærk involvering på tværs af Q8’s organisation, hvor vi har fået mulighed for at arbejde kreativt og strategisk langt udover traditionelt bureauarbejde. Nu skilles vores veje, og vi ønsker Q8 en fortsat god færd, fortsætter han.
Advance fortsætter ind til videre med at løse opgaver for Q8 til og med sommeren.
Bureauet står godt rustet til afskeden med Q8 på baggrund af et rekordregnskab i 2014.
Hvordan det nye bureau set-up ser ud for Q8 på det danske og svenske marked, er det endnu for tidligt at kommentere på, lyder det i pressemeddelelsen, men en afgørelse forventes inden for kort tid.
Q8 og OKQ8 fusionerede i 2012. De to selskaber driver tilsammen 1.100 stationer og har en omsætning på over 20 milliarder danske kroner.