Bauer Media, der herhjemme driver radiostationerne NOVA, The Voice, Radio 100, Pop FM, Radio Soft og myROCK, lancerer et nyt annoncenetværk, Bauer Audiostream, på tværs af de nordiske lande.
Det oplyser Bauer Media i en pressemeddelelse.
Heraf fremgår det, at det nye annoncenetværk ”muliggør data-drevet og målrettet digital audio annoncering i stor skala”.
Annoncørerne får, oplyses det, adgang til to millioner unikke ugentlige brugere på tværs af de nordiske lande på platformen. Kampagner kan både købes direkte og programmatisk.
Platformen kombinerer indhold fra Bauer Medias podcast-platform, Podplay, og onlineplatformen RadioPlay med indhold fra audiohuset Targetspot og podcast-netværket Wondery.
– Jeg er meget stolt af denne lancering, da den illustrerer vores evne til at samarbejde på både internationalt og lokalt plan med digital audio. Den yngre generation har ingen sprogbarrierer, hvorfor internationalt indhold vil øge vores dækning og sikre mere interesse og større investeringslyst i digital audio, som igen støtter op om lokale initiativer, siger Jim Receveur, CEO, Bauer Media Danmark, i meddelelsen.
Det er anden gang på kort tid, at Bauer Media rykker på området for digital audio annoncering.
I begyndelsen af februar åbnede et nyt partnerskab mellem den danske adtech-virksomhed Adform og AdsWizz blandt andet op for annoncering på Bauer Medias radiostationer samt selskabets udbud af podcasts.