Årets Rambuk-jury får knapt så travlt som i rekordåret 2016, men 128 indsendelser er absolut godkendt – og faktisk 20 procent flere end det gennemsnitlige antal indsendelser.

Og så udmærker feltet af Rambuk-kandidater sig i år ved at byde på indsendelser fra hele 34 afsendere – sidste år var tallet 22, og Thomas Wahl, juryformand og direktør i Dansk Markedsføring er tilfreds med antallet af indsendelser.  

– Sidste års indstillinger lå på et rekordhøjt niveau på 176, og selv om vi i år må notere os en tilbagegang, så er der historisk set tale om en vækst i forhold til det gennemsnitlige antal. Årets høst fordeler sig desuden på 34 forskellige indsendere mod 22 sidste år, så med en større spredning er det også håbet, at der kommer mere kvalitet ind i indstillingerne, siger Thomas Wahl. 

Om årsagen til den mere mangfoldige skare af indsendere, der dog stadig omfatter de store, etablerede danske mediebureauer siger han:

– Jeg ser det som et udtryk for det opbrud af faggrænser, vi har set i branchen gennem et stykke tid, og som eksempelvis kommer til udtryk i, at flere og flere bureauer varetager discipliner, som traditionelt har ligget i regi af andre typer bureauer. Så det bliver et spændende år, og vi glæder os meget til at dykke ned i de indsendte cases.

Juryen er i arbejdstøjet

Og det får juryformanden og de øvrige jurymedlemmer forhåbentlig rig lejlighed til at gøre hen over sommeren, for de skal ifølge planerne skille fårene fra bukkene inden den 17. august.

Den dag offentliggøres nemlig shortlisten – og dermed de cases, der er gået videre til finalen i kampen om de attraktive Rambuk-statuetter.

Sidste år var det Mediabroker og Kvik Køkkener der løb med den helt store ære ved Mediadagen: Ikke færre end fire gange måtte parterne på podiet i løbet af aftenen, idet de vandt Mediestrategiprisen, Programprisen og Effektprisen – plus den fineste af dem alle – Rambuk Grand Prix’en 2016.

Dette års vindere kåres ved gallafesten den 21. september i Vega, og du kan læse meget mere på Mediedagens hjemmeside, hvor du også kan booke plads sammen med dit team og dine kunder – og finde programmet for dette års Mediadag/Rambuk-fest.

Det er i år 13. gang, Rambukken uddeles, og der kæmpes om blot otte statuetter – plus en Grand Prix.

Rambuk-juryen 2017 ser sådan ud 

  • Thomas Wahl – Juryformand og adm. direktør – Dansk Markedsføring
  • Thomas Bjerg – Adm. direktør – Very Agency
  • Pernille Mehl – Adm. direktør – Danske Lotteri Spil
  • Mads Jensen – International Marketingchef – Søstrene Grene
  • Bjarne Spellerberg – Adm. direktør – Boye & Spellerberg
  • Kenneth Christiansen – Marketing Manager – SAS Airlines
  • Christian Godske – Head of Commercial Development – TV2
  • Elizabeth Fjellerup – Marketingdirektør – Nordea
  • Kim Bagdonas Jørgensen – Head of Media & Digital – McDonald’s
  • Mads Toft – Adm. direktør – BABY
  • Michael Stein – Marketingchef – Volkswagen Danmark
  • Pia Tandrup – Adm. direktør – Ogilvy Danmark
  • Zvi Goldstein – Marketingdirektør – Interflora
  • Ralf Lodberg – COO & Partner – Advice
  • Anders Rene Jensen – Marketingdirektør – Rema 1000
  • Eva Lundgren – Head of Marketing & Communication – Spies Rejser
  • Peter Steen Litrup – Marketingdirektør – Playstation Nordics/Baltics
  • Peter Boris Kreilgaard – Marketingchef – Coop.dk
  • Steffen Otkjær – Adm. dirrektør – DISPLAY
  • Dorthe Tandrup – VP marketing og kommunikation – MTG Danmark
  • Anthony Lim – Salgs- og marketingdirektør – Call Me
  • Jeppe Lauritzen – Nordisk marketingchef – Santander Consumer Bank