Formanden for folketingets sundhedsudvalg, fhv. social- og sundhedsminister Yvonne Herløv Andersen (CD) har sendt en klage til forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen over rejsebureauet Ung Rejser A/S, Tjæreborg for at overtræde § 1 i markedsføringsloven om regler for God markedsføringsskik. – Kataloget sælger rejser ved klart at sende signaler om det seje ved at “tømme baren, pub crawling, ugens alkoholiker, og husk at drik rigeligt med væske”, hedder det i klagen. – Det kan ikke være rejsearrangørernes formål, at gæsterne skal lægges i sprit fra de stiger på flyet til de kommer hjem igen, skriver Yvonne Herløv Andersen i en pressemeddelelse.