Hvis man skal tro reklamen, er Cillit Bang intet mindre end verdens bedste rengøringsmiddel, som efter al sandsynlighed vil revolutionere rengøring, som vi kender den.
Men det laver dog ikke om at 2.700 danskerne forleden kårede den som sendefladens mest forhadte tv-reklame.
– Jeg mener, at vi er vokset fra den disciplin. Det var et kapitel i reklamehistorien, som vi er kommet over, og jeg ærgrer mig, når jeg ser reklamer, der får folk til skifte kanal, siger Niels Erik Folmann, administrerende direktør for reklamebureauet BBDO til business.dk.
2. og 3. pladsen gik til henholdsvis møbehuset Biva og pletfjerneren Vanish.
Reckitt Benckiser, der står bag både Cillit Bang og Vanish er dog ikke nemme at ryste, for har gjort, hvad den skulle – nemlig at skabe den nødvendige opmærksomhed og lyst til at teste produktet hos kunderne.
Niels Erik Folmann mener, at de penge, reklamen har kostet kunne have været brugt på en måde som ikke havde været til gene hos tv-seerne. Og for øvrigt stemte han selv på de samme reklamer i konkurrencen. Det skriver business.dk.’
sm