Det skader ikke at have ambitioner, når man laver reklamefilm – og det må man sige, at luksus-mærket Cartier her.

For to år siden søsatte selskabet sammen med det Publicis-ejede pariserbureau Marcel og multimedie-kunstner og filminstruktør Bruno Aveillan et projekt, som skulle munde ud i en reklame-filmisk allegori over Cartiers 165 årige historie.

Nu er filmen i luften – tre et halvt minut varer den – pris: 30 millioner kroner. Men så er det smukke rovdyr også ægte, og ikke computeranimeret. ”Rollen” spilles af tre forskellige dyr, som har haft egne trænere og dyrepassere på under optagelserne.

– Det kan godt være, det lyder vanvittigt, men jeg ville have rigtige dyr til at optræde i filmen. Computeranimerede dyr kunne have givet indtryk af, at filmen var en trailer for et computerspil, og det var ikke det, vi ville, siger instruktøren Bruno Aveillan til adage.com.

Selve optagelserne, som skal give indtryk af, at vi besøger Skt. Petersborg, Den kinesiske Mur og Taj Mahal i Indien, er dog foregået i Europa – i henholdsvis Italien, Frankrig, Spanien og Belgien. Blandt andet fordi, visse lande forbyder, at man importerer de levende vilddyr.

– En af de mange udfordringer ved at bruge rigtige dyr, var at de fx skulle agere i blandt andet ørken – og sne. Især da vi skulle lave sne-optagelserne krydsede hele holdet fingre. Mn det viste sig, at de var vilde med det, fortæller Bruno Aveillan.

Instruktøren og bureauet har på musiksiden krydret filmen med en klassisk symfoni, komponeret af Pierre Adenot, som selv dirigerer. Musikken opføres af et 84-mands orkester med kvinde- og børnekor i tilgift og er indspillet i de legendariske Abbey Road Studios i London.

Læs mere om filmen, få et kig bag kulisserne og mød instruktør og komponist her.

Og se filmen her.