Da vovehalsen Felix Baumgartner for et par år siden sprang ud i et frit fald fra 39 km’s højde i Red Bull Stratos-projektet, gav det Red Bull astronomiske mængder af medieomtale.
Nu melder Hyundai sig også på banen i kategorien ”rum-stunts”, og den koreanske bilproducents filmiske beretning, A Message to Space, kunne faktisk også godt gå hen og blive lidt af en ”sællert”.
Historien handler om den 13-årige pige Stehanie fra Houston, hvis far er astronaut og arbejder på den internationale rumstation, ISS.
Hun vil gerne have sendt en besked af sted til sin far, og det hjælper Hyundai hende med ved at lade 11 biler skabe verdens største ”tire track image” over et 5,5 kvadratkilometer stort område i Delamar Dry Lake i Nevada-ørkenen – en hilsen, der er så stor, at hendes far kan se den fra rumstationen.
Produktionen er gigantisk og imponerende, og ”dæk-billedet” er allerede anerkendt af Guinness World Records som ”the largest tire track image ever made.”
Historien følges op af et kampagne-site og en ”behind the scenes”, som du også kan se under artiklen her.
Om stuntet sælger biler, vil tiden vise. Men ifølge Scott Noh, der er marketingchef hos Hyuindai, er det heller ikke det primære formål.
– Det handler mere om, at vise vores kunder, at vi tænker på dem og holder af dem, siger han.
Se filmen her – efterfulgt af ”Behind the Scenes”.