Den skrantende svenske stor-koncern Ericsson er måske på vej ind i en alliance med Sony om mobiltelefoner, og rygterne omtales bredt i den danske og internationale erhvervs-presse. Modtagelsen er generelt positiv og fik da også aktiekursen til at stige. Ericsson har bekræftet samtaler med Sony men ikke kommenteret på indholdet.
– Det er en fantastisk positiv nyhed for Ericsson. Sony er en sand drømmepartner. Det tilfører præcis, hvad Ericsson selv har savnet af erfaring inden for frobrugerprodukter og markedsføring, siger telekom-analytikeren Håkan Persson fra det svenske mæglerfirma Aragon. fin