Verden er af lave: Skilsmisseraten stiger, Danmark har aldrig klaret sig ringere i moderne femkamp, og the ice is melting at the poles.
For at føje spot til skade er antallet af genudsendelser i TV steget med hele 36 procent, nogen er sørme kommet til at forære 80 mia. kroner væk, og som om det ikke var nok, har vi nu også fået ulve i Jylland.
Men værst af alt: Danskerne drikker færre og færre fadøl.
Så nu træder et nyt parti ind på scenen: Fadølspartiet. Et parti, der ved, at problemerne skal løses mens de er små, og det bliver de jo ikke over en Latte Macchiato eller et glas havtorn-saft, vel? Vel?
Det nye parti sætter alle kræfter ind på at skabe en verden i bedre balance, og holdningen er, at man ikke kan mødes nok over en fadøl og en drøftelse af partiets mærkesager, som naturligvis hverken drejer mod højre eller venstre.
– Der er brug for at tale om de ting, der betyder noget, og det skal gøres i tide. Selv de største problemer er startet som små, men der er intet som en kølig fadøl, der kan bidrage til at få ordnet verdenssituationen, hedder det i en pressemeddelelse fra det nye parti.
Der er tale om en nyskabelse i dansk politik, da Fadølspartiet både er et parti og en indkøbsforening, og ud over at kombinere velvære og problemløsning, opnår man som medlem flere fordele – enten i form af rabatter ved køb af fadøl eller ved specielle arrangementer.
Markedsføring har forsøgt at kontakte Carlsberg – undskyld, Tuborg, naturligvis – for at høre, hvad man tænker om de nye politiske toner på dansk grund, men her ønsker man endnu ikke at kommentere på det usædvanlige initiativ. Vi følger naturligvis op på sagen.
I mellemtiden kan du læse meget mere om partiets mærkesager, som for eksempel retten til arbejdsgiverbetalt fyraftensøl, frit fadølsvalg og færre selfies, på www.redfadøllen.nu og så kan du se partiets første kampagnefilm her.
Full credits under filmen.
Credit list
Client: Fadølspartiet
Creative agency: Wibroe, Duckert & Partners
Production: Wibroe, Duckert & Partners