Salling Group har peget på Publicis Danmark som det bureau, der fremover kommer til at håndtere detailkæmpens offline mediekøb på samtlige brands.

Det bekræfter både kunde og bureau over for Markedsføring.

Jan Rou, der er Senior Category Manager hos Salling Group, ønsker ikke at kommentere samarbejdet yderligere, men bekræfter, at Publicis er valgt efter en pitch hen over sommeren.

Og at der er tale om Salling Groups offline mediekøb på samtlige brands – herunder Bilka, føtex, Netto og BR.

Hos Publicis er CEO, Kenneth Brinkmann, glad for opgaven, som han kalder ”et vendepunkt” for Publicis i Danmark.

Kenneth Brinkmann, CEO, Publicis Danmark. Foto: Uffe Jørgensen Odde.

”Vi er stolte og ydmyge over, at Salling Group viser os den tillid. Det er en signifikant opgave, som indvarsler en ny tid for os,” siger han og tilføjer:

”Det er første gang, vi har en lokal kunde i den størrelsesorden på det danske marked, så vi kommer til at ansætte folk i den kommende tid.”

Ingen af parterne ønsker at afsløre budgettets størrelse, men Kenneth Brinkmann siger:

”Det her er kulminationen på to et halvt års vanvittigt hårdt transformationsarbejde, som for os nu betyder, at vores volumen kommer til at stige betragteligt. Det er et hak op for os, og det er vi selvfølgelig glade for.”