For 25 år siden trillede de første Select-bolde hen over de grønne plæner på DBU’s Fodboldskoler, og det er også et kvart århundrede siden, at Danmarks største fodboldtriumf – EM-guld i 1992 – kom i hus.

Og det er langt fra et tilfældigt sammentræf, for DBU brugte bl.a. midlerne fra EM-gevinsten til at sætte skub i de populære fodboldskoler, hvor utallige poder med Laudrup- og Messi-drømme siden har brugt en del af sommerferien på at drible løs sammen med andre fodbold-tossede børn.  

Jubilæet bliver behørigt fejret. Det gælder også på sponsor-fronten, da Schulstad og DBU har indgået et nyt partnerskab, der gør Schulstad til hovedpartner for DBU’s Fodboldskole.

Schulstad har underskrevet en to-årig aftale med DBU´s største sommeraktivitet for børn og unge mellem otte og 15 år.

– DBU og Schulstad har stort fokus på, at danske drenge og piger skal have sunde, varierede kostvaner og dyrke motion, lyder det fra Jeanette Ruby, marketing- og innovationsdirektør for Schulstad, i en pressemeddelelse.

– Det er derfor en oplagt mulighed for os at blive en del af DBU’s Fodboldskole og derigennem give de mere end 27.500 børn og unge en aktiv og oplevelsesrig uge fyldt med masser af fællesskab, træning og inspiration til velsmagende madpakker og mellemmåltider i løbet af sommeren, fortsætter hun.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?