Sidste års premiere på den nordjyske, kreative prisuddeling – Årets Brøl – blev så stor en succes, at Erhverv Norddanmark og de øvrige parter bag eventen har besluttet at gentage festlighederne.
Så nu er sluserne åbnet for indsendelse af bidrag til konkurrencen, som i øvrigt i år byder på et par ændringer i kategorierne i forhold til sidste år.
I år er der fx tale om 20 kategorier mod sidste års 17 – og så er det besluttet, at der denne gang også skal uddeles en Grand Prix, som juryen vælger på tværs af alle kategorivinderne.
Anita Møller, der er repræsentant for styrekomitéen bag Årets Brøl og sekretariatschef i Erhverv Norddanmark, siger:
– Sidste år beviste vi, at Janteloven ikke længere findes i Nordjylland. Årets Brøl var en kæmpe succes, og vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, at vi ville modtage så mange bidrag til konkurrencen. Vores indtryk er, at de kreative i Nordjylland har konkurrencen i baghovedet, når de udvikler nye, kreative løsninger, og mange vil rigtig gerne løbe af med én af de kreative priser. På den måde er vi på kun ét år blevet en prisfest, branchen regner med, og derfor ser vi endnu engang frem til at kåre de bedste bud på virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring. I år endda med en ekstra stærk jury.
Kendte jury-navne
Alle indsendte bidrag vurderes af en jury, hvis formand i lighed med sidste år er Thomas Hoffmann, kreativ direktør og indehaver af &Co. Han får følgeskab af lidt færre jury-kolleger i år end sidste år – til gengæld er der tale om kendte navne i branchen – blandt andre Creative Circles formand, Niels Heilberg.
Juryen i år består således af Thomas Hoffmann (formand), kreativ direktør og indehaver, & Co, Niels Heilberg, ejer og CEO, HumanConsult samt formand for Creative Circle siden 2005, Troels Nørlem, Director, Designit, Thomas Fabricius, kreativ direktør, DDB Copenhagen og Søren Christensen, Client Service Director/Partner, Robert/Boisen & Like-minded.
Bag Årets Brøl 2014 står Erhverv Norddanmark plus en lang række samarbejdspartnere – Clienti, Danske Bank, DiaPhoni, Ebbe Rubien & Partners, Lange PR, Nordjyske Medier, Novagraf, SHRPA og Steen Bjerre.
Sidste år var 159 kreative bidrag sendt til bedømmelse –16 priser blev uddelt – og fra i dag og frem til den 16. april kan der igen indsendes bidrag.
Mere om Årets Brøl 2014 her.