Gennem de seneste to år har TV 2 Zulu arbejdet målrettet med at udvikle sin digitale tilstedeværelse og styrke den sociale relation til seerne som brugere.

Som led i den strategi kastede TV 2 Marketing sig på Valentins dag i februar ud i en af de første danske Snapchat-happenings med navnet ”Zulu Singleservice”. Med eventen lovede Zulu at sørge for, at singler på Valentinsdag ikke skulle føle sig alene og undvære ærlige hilsner.

Og for at skabe en troværdig og personlig kontakt til singlerne faldt valget på Snapchat som medie.

I løbet af hele Valentinsdag modtog alle følgere af @TV2zulu kærlighedsbeskeder hver time.

Happeningen varede ca. 12 timer (fra 08.00 til 20.00) – og i den periode fik TV 2 Zulu 2.478 nye følgere og modtog selv omkring 1.700 snapchats. Mange benyttede muligheden for selv at give en masse kærlighed tilbage, og de personer, der brugte ekstra tid på at lave en kreativ snap, modtog også en personlig snap tilbage fra Zulu.

Og for TV 2 Marketing – og TV 2 Zulu – var der flere læringspunkter at hente efter eventen.

– Funktionen ”stories” fungerer ikke til happenings og mindsker den personlige effekt.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?