Som et led i Sjællandske Dagblades strategi om at blive til et multimediehus med lokal
nyhedsformidling fra det syd- og vestsjællandske har man pr. 1. april overtaget Mediehuset i Næstved, der består af TV Danmark 2/Næstved samt Radio Næstved.
Mediehusets tidligere direktør, Preben Høegh, fratræder samtidig med salget til Sjællandske Dagblade. Salgsdirektør Søren Riis overtager pr.
samme dag ansvaret for Mediehuset og vil fortsætte som leder, indtil der er fundet en ny chef for Mediehuset.
Med overtagelsen af Mediehuset i Næstved har Sjællandske Dagblade tilført koncernen to nye medietyper, som indtil videre skal drives selvstændigt, men hvor synergien mellem koncernens forskellige medietyper skal udnyttes optimalt.