Coca Cola har markedsførst sig så kraftigt på amerikanske skoler, at det har skabt et negativt image, skiver Børsen. Deres distibutører har nemlig i stort omfang indgået eksklusivaftaler med både skoler og hele skoledistrikter, således at al anden form for drikkelse har været holdt ude fra kantiner og automater. Fra Coca Colas hovedkontor har man derfor meddelt distributørerne, at eksklusivaftalerne er en rigtig dårlig idé og vil desuden hurtigt fjerne Coca Colas reklamerskilte fra skolernes kantiner og automater. Samtidig opfordrer Coca Cola de amerikanske skoler til at tage andre former for drikkevarer ind – for eksempel mælk og juice.