Fra på onsdag er Courage-navnet en saga blot på det danske reklamemarkedet. I de sidste 4 år har det været en del af fusionen Courage Euro RSCG, men fra på onsdag skifter bureauet navn til Euro RSCG Copenhagen.
Årsagen er først og fremmest en internationale beslutning om større entydighed i navn-givningen..
– Euro RSCG er skabt på opkøb og derfor finder man et hav af navne-varianter rundt om i verden, fortæller Steen Holm, der er adm. dir. i Euro RSCG Copenhagen. Men han erkender, at det internationale ønske ikke var helt uvelkommen.
– Resultaterne har ikke være gode de sidste par år, og vi har måttet foretage en voldsom oprydning. Et navneskift er en passende anledning til at markere en ny start, siger Steen Holm og fortsætter:
– De oprindelige Courage partnere er købt ud af Euro RSCG og 4 af ud af 5
partnere har ligeledes forladt bureauet. Dette i sig selv har gjort et navneskifte helt naturligt. fin