Den britiske, organiske juiceproducent Little Miracles har fået massiv vind i de sociale medie-sejl herhjemme ved at ”street-spotte” unge bloggere, fotomodeller, first movere og trendsættere i en tilbagevendende, digital lookbook-fotoserie kaldet ”Little Street Miracles”.
Her er det bl.a. lykkedes for Little Miracles at aktivere flere geledder af den københavnske societyscene
Der er gået helt konkurrence i det, fortæller Kate Harding, International Marketing Manager hos Little Miracles i London, der afslører, at kampagnen har opnået et social reach på omtrent 200.000 følgere, som udgøres alene af de mange profiler, der har uploadet billeder på Instagram med hashtagget #littlemiracles de sidste par uger.
Social kapital er nøglen
Idéen bag kampagnen Little Street Miracles er at arbejde med trendsætternes såkaldte sociale kapital på et ikke-kommercielt (gade)plan, hvor alle synes, det er fedt at være med, fortæller Kate Harding:
– Efter råd fra vores PR-bureau i Danmark ville vi gå efter at tale til målgruppens æstetiske selvfornemmelse i redaktionel øjenhøjde, for den vej igennem at definere, hvordan et ”lille gademirakel” rent faktisk klæder sig og ser ud, siger hun.
– Det er naturligvis tiltalende at få dét prædikat på sig, hvilket jeg tror, der er med til at forklare, hvorfor kampagnen har fået så stor succes som tilfældet er – det er en kompliment, som folk gerne vil dele med omverdenen, fortsætter hun.
Little Street Miracles-kampagnen er udtænkt og eksekveret af Rossen & Company, der for nyligt gjorde sig bemærket i det globale medie PRweek i forbindelse med PR-forvaltningen af netop social kapital-begrebet under Opel Danmarks og Uncle Greys Free summerrides by ADAM-kampagne i 2014.
Netværk gør en forskel
Her fik brugerne et gratis lift mod at uploade en selfie under kampagnehashtagget.
– Modsat de fleste andre bureauer har vi rent faktisk netværket first hand, da vi selv er en del af de forskellige miljøer og inderkredse. Det kan lyde hovent, men i en trendsætter-kontekst er der såre simpelt det personlige netværk til forskel på os og resten af PR-branchen, lyder det fra chefkonsulent i Rossen & Company, Nicolai Bonnén Rossen.
I Danmark distribueres Little Miracles af Fritz Schur Consumer Products og forhandles bl.a. af 7-Eleven.