Man skal ikke have set mange reklameblokke i sit liv for at have set en Snickers-film, hvor divaer som Joan Collins, Aretha Franklin, Liza Minelli eller senest Willem Dafoe/Marilyn Monroe slår fast, at man ikke helt er sig selv, når man er sulten.

Nu har Snickers skudt en ny kampagne, der tager afsæt i de velkendte reklamer med sloganet ”You’re not you when you’re hungry”, i gang på sociale medier i Norden.

Kampagnen har navnet ”Who are you when you’re hungry?”, og her opfordres danskere, svenskere og nordmænd til at dele deres mest pinlige og vilde oplevelser på tom mave under hashtagget #hungerconfessions.

Som en del af kampagnen bliver logoet på et udvalg af Snickers-barer udskiftet med udtryk for, hvem man kan blive, når man er sulten. 

– Vi har gennem de sidste år fået slået fast, at danskerne kan identificere sig med vores slogan om, at man ikke er sig selv, når man er sulten, siger Helle Glibstrup, Nordisk Brand Activation Manager for Snickers.

– Nu vil vi gerne se, hvem de så er, når sulten indfinder sig. Alle gemmer på ”hunger confessions”, og vi ved, at danskerne ligger inde med mange morsomme og vilde historier, som bare venter på at blive fortalt, fortsætter hun.

DJ i front for jagten

Kendis-blikfanget i kampagnen er den danske DJ og producer Faustix

– Jeg har altid syntes, at Snickers-reklamerne var rigtig sjove – og kan da også nikke genkendende til en situation eller to, hvor sulten har taget styringen, lyder det bl.a. fra Morten Brangstrup Olsen, der er bedre kendt under kunstnernavnet Faustix, i en pressemeddelelse.

Udover at være kampagnens ansigt udadtil får han til opgave at udvælge den bedste ”hunger confession-”sang i Norden.

Vinderen får muligheden for at arbejde sammen med Faustix i en privat studie-session i Warner Music Denmarks studie i København.

Vinderen af titlen som ”Danmarks vildeste hunger confession” bliver valgt på Facebook af Snickers’ egne følgere.

Trend på de sociale medier

Idemagerne bag social media-kampagnen er det nordiske social media-bureau Patchwork. Store dele af kampagnen kommer til at foregå på Facebook.

Og ifølge Nadia Zinck Thiesen, Client Manager hos Patchwork, der har været med til at tilrettelægge kampagnen, er det ikke helt tilfældigt, at jagten på hunger confessions benytter en platform, hvor andre fænomener tidligere er opstået.

– Der er ingen tvivl om, at netop sociale medier er en rigtig god platform for kampagner som denne. Danskerne føler sig hjemme på Facebook, og vi tror på, at det sociale netværk på denne platform netop gør, at de vil synes, det er både sjovt og hyggeligt at dele ud af deres ”hunger confessions”, siger hun.                 

Kampagnen skydes i gang i denne uge, og vinderne offentliggøres i september.