Selvom vi nok ikke lige har valg i morgen, er de politiske partier allerede godt i gang med at markedsføre sig selv. Socialdemokratiet, der tidligere har haft Propaganda som bureau har i stedet valgt Umwelt til at lave deres valg-kampagner. Og ifølge direktør Frank Andersen, er det en af bureauets hidtil mest udfordrende kunder.
– De er meget spændende at arbejde med, for det kræver, at vi sætter os ind i en masse nyt stof, siger han.
Men i forhold til Socialdemokratiets strategi og kampagnens elementer har Umwelt så at sige “fået mundkurv på”.
– Partierne vogter meget på hinanden, og derfor må vi ikke udtale os om kampagnens konkrete indhold og strategi. Men det vi har lavet indtil videre har handlet om at kommunikere de ting, partiet arbejder med. For eksempel en forsøgsordning med bedre mad på hospitalerne, bedre mad og værdighed på plejehjem og senest et projekt om det gode arbejdsliv, fortæller Frank Andersen og tilføjer, at den slags kommunikation – primært i ugeblade – kommer til at fortsætte stille og roligt, indtil valget er en kendsgerning. cnb