Søgemedier A/S skifter navn til Generaxion.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

Navneskiftet sker efter selskabet, der blev stiftet i 2008 og som fik kapitalfonden Adelis med ombord i 2018, de senere år har foretaget 10 opkøb i henholdsvis Danmark, Sverige og Finland.

Dermed har gruppen i dag 350 medarbejdere, oplyses det.

I meddelelsen hedder det, at den ”internationale bureau-gruppe er nu samlet under en identitet.”

– Det hænger tæt sammen med vores ønske om at udnytte synergierne i gruppen. Som gruppe har vi allerede stærke fælles værdier, og alle bureauer i gruppen har deres kompetence-afsæt i strategisk digital markedsføring, siger Allan Damborg, Group CEO for Generaxion.

Han mener, at det er ”helt naturligt at samle gruppen under ét navn og samtidig sige farvel til Søgemedier-brandet.”

Henrik Hyldgaard, der har været ansvarlig for udvikling af den nye nordiske strategi,​ forklarer hvorfor man valgte at gå med navnet Generaxion:

– Vi har en klar ambition om at blive opfattet som en ny generation af marketingfolk, der er effektive og forretningsorienterede. X’et i navnet repræsenterer vores individuelle og dynamiske tilgang, vores effektorientering og er samtidig et markant visuelt kendetegn, siger han i pressemeddelelsen.

Det seneste regnskab fra Søgemedier A/S viser, at selskabet kom ud af 2019 med et overskud på cirka 25,8 millioner kroner, mens bruttofortjenesten landede på cirka 98,4 millioner kroner. Søgemedier A/S beskæftigede i gennemsnit 150 personer i 2019.

N​avneskiftet træder i kraft 5. oktober, oplyses det.