Struktur-reformen giver masser af design- og kommunikations-opgaver. Det er i hvert fald forventningen hos SP3, som derfor har satset stærkt på at hente en del opgaver hos de nye sammenlagte kommuner.
Nu er den første i hus. Datterbureauet Ambizion deltog i en licitation mod 13 andre bureauer og gik videre til finalen mod 4 bureauer omkring en ny identitet for den nye Vordingborg Kommune. Resultatet blev, at bureauet nu har fået opgaven.
– Først skal vi have klarlagt hvad, der binder os sammen som en enhed. Derefter skal vi have lavet vores nye logo/byvåben. Men et logo/kommunevåben gør det ikke alene. Derfor skal logoet sættes ind i en større design-sammenhæng, og der skal laves en hel designlinie for kommunens ansigt udadtil. Breve og biler, visitkort og vejskilte, annoncer og arbejdstøj – det hele skal klart og tydeligt fortælle, at her har vi Vordingborg Kommune, siger formanden for sammenlægningsudvalget Henrik Holmer (A).
Den nye kommune er lagt sammen af Langebæk, Møn, Præstø samt Vordingborg Kommuner. fin