Der er brug for en ny bureau-type, hvor bureau og kunde arbejder tættere sammen – og reklamebranchens mytiske sorte boks bliver åbnet.

Det mener Mikkel Elung, der er tidligere kreativ direktør hos Ogilvy og Brandhouse, og som 1. august er sprunget ud som selvstændig med bureauet PONG.

– Når stadig flere virksomheder insourcer klassiske bureau-kompetencer, så tror jeg, at der bliver behov for en ny bureau-type, siger Mikkel Elung.

Man hører ofte fra nystartede bureauer, at der er brug for netop det…

– Ja… Men måske er det rigtigt denne gang. De bedste ting jeg har lavet, er blevet til i meget tæt samarbejde med virksomhedens marketing-afdeling. Altså i et ukompliceret, direkte setup. Ideen med PONG er at rendyrke det og gøre samarbejdsformen mindre kompliceret. Mange marketing-afdelinger er blevet vildt dygtige, og de har i dag egen DMP og let adgang til data og indsigter. Samtidig har de ansat grafikere, projektledere, SoMe-folk og kreative, der tidligere har været på bureauer. Så jeg synes, at de har meget at byde ind med.

Hvad mener du med en mindre kompliceret samarbejdsform?

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?