Med 83 butikker over hele landet, en webshop – og en netto-omsætning på knapt 1,3 milliarder kroner – er T. Hansen Gruppen næsten pr. definition en spændende samarbejdspartner for et reklamebureau.

Det mener de også hos Clienti, hvor direktør Anders Bjørnstrup bekræfter, at butikskæden er ny kunde på bureauet fra årsskiftet.

– T. Hansen er jo et meget kendt brand, og en kunde, vi altid gerne har villet samarbejde med – så vi ser frem til opgaven. Og vi er faktisk allerede i fuld gang, da de første leverancer skal være klar inden jul, siger han.

Butikskæden har senest samarbejdet med Nørgård Mikkelsen, og før det bl.a. med Uncle Grey, men fremover bliver det bureauet Clienti, der skal levere det kreative output fra T. Hansen.

Testede i efteråret

Hos T. Hansen Gruppen siger koncernmarketingchef Frank Neumann i en pressemeddelelse, at man lærte bureauet at kende i forbindelse med, at man sidste år købte aktiviteterne i Aalborg Fyrværkerifabrik:

– Her havde Clienti gennem flere år været bureau, og da de kendte både brandet og opgaven godt, tænkte vi, at det var der ingen grund til at lave om på, siger han og tilføjer:

– I løbet af efteråret besluttede vi internt i T. Hansen Gruppen, at vi ville prøve Clienti af på udvikling og produktion af vores 2020 indsats, som vil blive mere taktisk og indeholde en række nye tiltag. 

Og bureauet kom med et oplæg, som passede til kædens forventninger:

– Og derfor besluttede vi at flytte opgaven over til Clienti fra årsskiftet, siger Frank Neumann. 

Betydelig kunde på bureauet

Bliver T. Hansen Gruppen en Top 3-kunde hos jer?

– Ja, det gør de. Vi kommer til at stå for udvikling og produktion af kampagner på TV og radio, og der bliver også tale om butiks-kommunikation og digitale projekter, siger Anders Bjørnstrup til Markedsføring.

Han tilføjer dog, at omfanget af det nye samarbejde stadigvæk i gang med at blive klarlagt, og derfor er det for tidligt at sige, om det vil kræve flere medarbejdere.

– Vi har haft et meget travlt efterår, og startet samarbejde op med en række forskellige kunder. Men det er klart, at vi er meget bevidste om, at vi skal have ressourcer nok til både at servicere og udvikle, slutter Anders Bjørnstrup.