Davidsens Tømmerhandel, der har hovedsæde i Vojens, er blandt landets største privatejede byggemarkedskæder.
Med afdelinger i ni sønderjyske byer, og med etablering i Odense og på Sjælland inden for de seneste år, er det en kæde i vækst. Og helt aktuelt så åbner Davidsen endvidere i Aarhus den 8. april.
– Vi har gennem mange år været en del af indkøbssamarbejdet i Ditas (XL Byg). Det samarbejde forlod vi sidste år, siger Morten Juel, indkøbs- og marketingdirektør hos Davidsens.
– Vi kunne se flere fordele i at stå på egne ben og komme bredere ud. Davidsen er et stærkt brand især i det sønderjyske, og desuden har vores webshop givet os en pæn omsætning uden for vores hidtidige markedsområde.
Marketing skal have tilført et ekstra gear
Udviklingen har gjort det nødvendigt for Davidsens Tømmerhandel at se nærmere på marketing, der nu får brug for et ekstra gear.
– Vi var ude at sondere terrænet og fandt et rigtig godt match i Clienti. Det afgørende for os er, at de har stor erfaring med kædemarkedsføring og er stærke strategisk, så de kan give sparring i den afgørende udvikling, som vi er i.
– De er også stærke digitalt og kan tilbyde kompetencer hele vejen rundt. Folkene hos Clienti har udvist god forståelse for vores forretning og de er allerede nu i færd med at tegne en værdifuld rød tråd for os, slutter Morten Juel.
Hos Clienti er man naturligvis godt tilfreds det nye samarbejde.
– Davidsen er privatejet, og har et utroligt stærkt DNA, så der er virkeligt noget at gribe i. De har ikke bare store planer. De er også en virksomhed, der gør noget ved dem, siger Jesper Søderberg, direktør fra Clienti Aarhus.
– Og det er spændende at være en del af sådan en proces. Vi er godt i gang med flere opgaver, og glæder os til at bygge et solidt fundament for dem, der kan dække hele medie-palletten, slutter Jesper Søderberg.