Par No 1 vandt bureaukonkurrencen, som dansommer udskrev blandt tre reklamebureauer for at finde sin nye samarbejdspartner. Gennem nogen tid har dansommer selv stået for udviklingen af det meste af sin kommunikation. Men dansommer besluttede at ændre strategi og inviterede derfor NP/3, Vetterli & Hjortshøj samt Par No. 1 til at give hver sit bud på en hvervekampagne over for sommerhusejere.
– Gennem alle årene har dansommer bygget sin kommunikation op omkring bureauets ejer og stifter, Niels Nymark – hans person har været i front i hele vores markedsføring. Men vi ønskede at sadle om, fordi Niels gerne ville trække sig lidt ud af rampelyset, forklarer direktør Poul Dalsgaard, dansommer.
Han oplyser, at når Par No. 1 vandt bureaukonkurrencen, var det fordi kampagneudspillet var overbevisende humoristisk og underholdende.
– Vi har været heldige at finde et bureau med en tankegang, som matcher vores. Vi oplevede, at bureauet med sit oplæg til hvervekampagne ramte vores nerve, vores sjæl – nemlig en kombination af humor og det sunde, jyske købmandskab, siger Poul Dalsgaard. Målet med hvervekampagnen var at skaffe et vist antal nye sommerhuse med i dansommers omfattende katalog, som i forvejen rummer 5500 sommerhusejere. Og det lykkedes. Annoncerne blev indrykket i dagblade, mens der blev fulgt op med direct mails til eksisterende “kunder.“

STRATEGISK SPARRINGSPARTNER
– Par No. 1 er en strategisk sparringspartner, som også er involveret i andre projekter end netop vores hvervekampagner. For eksempel har bureauet kigget på vores katalog, som er en diger sag på 800 sider, ligesom Par No. 1 har været med til at stramme vores grafiske linje op. Og vi tager ofte bureauet med på råd i forbindelse med forskellige aktiviteter, understreger Poul Dalsgaard.
Han fortæller, at mange sommerhusejere undrer sig over hvervekampagner i perioder, når udlejningen går lidt trægere end sædvanligt.
– Men vi er nødt til at have et stort udbud af huse, hvis vi skal være attraktive på det tyske marked, som leverer 80 procent af vores lejere. Og generelt er vores sommerhusejere utroligt loyale – 1559 har udlejet gennem dansommer i mere end 10 år, siger Poul Dalsgaard.