Hermed er et væsentligt og voksende forretningsområde for bladene på spil. Bladene har netop vundet en halv sejr vedrørende indstik, men den kan ikke bruges til noget. Datatilsynet har efter en fornyet tænkepause skiftet holdning og vil tillade udsendelse af indstik. Tilsynet mener således ikke længere, at denne markedsføring strider mod de skrappe regler i Persondataloven, skriver Jyllands-Posten.
Men det hjælper ikke udgiverne meget. For på forbrugerombudsmandens kontor står man fast på, at markedsføringsloven skal overholdes. Og ifølge den skal udgiverne af aviser og blade, som sælges i abonnement, pille visse abonnenter ud af EDB-systemerne, fordi de ikke ønsker reklamer.