Mediebureauer og annoncører kan næsten miste pusten, når de skal forholde sig til alle de nye muligheder, og udfordringer, som den digitale verden byder på.
Det var også tilfældet hos mobilselskabet 3, men en ny universalløsning inden for digital marketing  viste sig at være en god investering.
Mobilselskabet oplevede således en stigning på 500 procent i klikrate sammenlignet med deres tidligere kampagner og dobbelt så høj en konverteringsrate
– Værktøjet er let at implementere og hjælper med at maksimere hver en krone brugt på digital annoncering, så intet går til spilde. Vi har set fremragende resultater i den tid, vi har brugt teknologien, siger Johan Markus, der er Media Manager hos mobilselskabet 3 i Sverige.
Udover 3 har selskaber som SAS, Trygg-Hansa, Microsoft, TUI og Canal Digital også taget det digitale universalværktøj til sig for at optimere deres kampagner.
Mobilselskabet 3’s løsning blev leveret af firmaet Adform og byder på kampagneplanlægning, adserving, søgemaskinemarketing og webrapportering. Disse værktøjer bruges til at måle onlineshopperes færden og hvilke produkter, de viser interesse for, og på baggrund af dette optimeres bannervisninger.
Et af værktøjerne hedder Adform Retargeting, og det bruges til at konvertere online-osere til betalende kunder.
–  Vi stiller skarpt på annoncørernes udfordringer, og det at levere en tidssvarende platform. Vi udvikler over 50 nye features hvert år. Samtidig bliver al data i vores løsning opdateret i realtime, så vores kunder kan optimere deres digitale kampagner, forklarer Lars M. B. Anthonisen, marketing director hos Adform.