Det danskejede digitale bureau Vertic har de seneste måneder – og på tværs af bureauets kontorer i henholdsvis København, New York, Singapore og Seattle – vundet syv nye kunder. Alle er fremtrædende virksomheder eller brands inden for deres industrier.
Med danske rødder drejer det sig om Chr. Hansen og Simcorp, og ellers er der tale om store internationale navne: GSK Consumer Healthcare, PayPal, Pfizer, den amerikanske maling og lak-gigant Benjamin Moore og tyske Loewe Electronics.
– Vi er glade for, at kunderne er kommet ind på tværs af vores kontorer og service lines. En række af de nye kunder vælger os i dag, fordi vi er et globalt bureau – et bureau som tager udgangspunkt i en dyb forståelse af og indsigt i forskelighederne markederne imellem, siger Vertics adm. direktør Sebastian Jespersen, og tilføjer:
– Alle de omtalte nye kunder er vundet i pitch, og det styrker naturligvis troen på vores forretning og ydelser. Vi har i en række tilfælde været oppe imod bureauer, som er langt større end os, men har alligevel været i stand til at vinde. Det er vi naturligvis særdeles stolte af.
Agency of record for GSK
Vertic er bl.a. kendt for sine kompetencer på medico- og healthcare og to af de nytilkomne kunder hører også til her:
GlaxoSmithKline (GSK) i Singapore har udnævnt Vertic til Agency of Record (AOR), og bureauet er begyndt at arbejde for GSK på det malaysiske marked.
Vertic har her til en begyndelse løst store opgaver i forbindelse med lanceringen af Sensodyne ”True-White” tandpasta, Scott’s Emulsion samt Physiogel Skincare, men samarbejdet omfatter i øvrigt produkter på tværs af GSK’s kategorier, som kosttilskud, tand/mund hygiejne, smertestillende præparater og hudpleje produkter i regionen.
Desuden har en anden medicinalgigant, Pfizer, valgt Vertic til at genskabe og opdatere sine online aktiviteter for Imedeen Beauty Club, og det tilhørende loyalitetsprogram. De første lande hvor sitet går live er Danmark og Sverige, og det forventes yderligere at UK og Italien aktiveres efterfølgende.
Tyske reklamefilm
Den tyske hi-fi- og elektronikproducent Loewe Electronics – i øvrigt den største og mest direkte konkurrent til danske B&O – har valgt Vertic i konkurrence med fem tyske bureauer.
Første del af opgaven her er en leverance på i alt 12 film, der skal vises på tyske TV-stationer, bruges internt hos Loewe som inspirations og undervisningsvideoer, på de sociale medier og tyske TV-stationer.
Filmene skal genopbygge kendskabet til Loewe brandet og vise de ekslusive features og den avancerede elektronik, Loewe tilbyder sine kunder.
I teknologiens verden har IT-virksomheden Simcorp også valgt Vertic som samarbejdspartner. Her er opgaven at udvikle en e-learning portal målrettet brugere af Simcorps software. Et projekt, som ifølge Sebastian Jespersen har høj strategisk betydning, da det er en del af Simcorps forretningsudvikling.
Og mere med danske rødder: Bioscience-virksomheden Chr. Hansen har valgt Vertic til at revitalisere chr.hansen.com-sitet. En opgave, der omfatter design og implementering på Sitecore.
Endvidere er den internationale betalingsgigant PayPal kommet til via Vertics Singapore-kontor. Her har bureauet udarbejdet den digitale B2B-strategi for seks af PayPals vigtige markeder i Asien og Stillehavsområdet – et arbejde, der er gennemført på tværs af flere sprog, herunder kinesisk og japansk.
Kundetilfredshed i centrum
Og endelig er Vertic blevet valgt som digitalt Agency of Record for den amerikanske maling og lak-gigant Benjamin Moore. Benjamin Moore har flere end 7200 butikker fordelt over hele USA, og et særdeles velbesøgt site med flere end 28 millioner unikke besøgende.
Vertic har brugt de sidste måneder på at udarbejde en digital strategi. Næste fase er at implementere en ny digital platform på tværs af kanaler og kontaktpunkter. Der er tale om et projekt, som skal integreres med SAP, CRM systemer samt diverse retail-løsninger.
Er der mere gang i butikken hos jer lige nu, end der plejer?
– Jeg vil sige, at vi generelt oplever en meget stor interesse for vores ydelser i markedet i øjeblikket, både hos eksisterende og potentielt nye kunder. Men vi arbejder også konstant og målrettet på at udvikle forretningen, så de nye kunder og opgaver er resultatet af en fokuseret proces. Og vi håber og regner med, at udviklingen vil fortsætte over de kommende måneder.
Er det selvforstærkende – jeg mener, anbefaler tilfredse kunder Vertic til andre?
– Det sker, vi oplever det. Vi arbejder i det hele taget meget hårdt med kundetilfredshed – hvilket også betyder, ar der er eksempler på kunder, som vi har valgt at sige farvel til, fordi vi ikke mente, at vi var i stand til at servicere dem. Det er vigtigt for os, at vi kan udvikle os sammen med vores kunder til begge parters tilfredshed, slutter Sebastian Jespersen.