Bates Y&R har gennem tiderne arbejdet med en række af Orkla Foods brands såsom Beauvais Ketchup, Glyngøre Sild, Risifrutti og marmeladen Den gamle Fabrik.
Efter nogle års fravær har Den gamle Fabrik så valgt at vende tilbage til Bates Y&R, og den nye, gamle kommunikation begynder med en god gammel klassiker, den følelsesmæssige bazooka ”Molly”.
Idyllen driver ned mellem de solbeskinnede græsstrå i den danske have, der aldrig er set smukkere, og med musik fra dengang da morfar stadig var en dejlig og uspoleret dreng.
Fra i dag af kan man gense den rørende film ”Molly” i de danske biografer. Og hvor har vi dog savnet den. Det er nemlig snart 20 år siden, at filmen blev skudt i en dejlig frugthave i Danmark. Filmen har høstet meget ros gennem tiderne og efter et grundigt forarbejde med analyser og fokusgrupper blev det besluttet at starte kampagnen op med denne klassiker.
Debut på Facebook i sidste uge
Kampagnen startede allerede på sociale medier i torsdags, da Den Gamle Fabrik ønskede at komme i kontakt med de medvirkende i filmen for at få deres minder fra den dag i frugthaven.
Mindre end 24 timer efter ”efterlysningen” blev sat i gang, fandt man den lille pige og familien, der havde kolonihaven. Kom ikke og sig, at Facebook lever forgæves.
Kampagnen bliver fulgt op af produktlanceringstiltag, social content, butiksaktivering og en større sommeraktivitet m.m.
Interesserede kan se, hvordan det tackles på Facebook her: