Virksomheder har brug for bedre forudsigelser om salg og kundeadfærd. Det mener fire profiler med baggrund i blandt andet bureaubranchen – heraf to tidligere GroupM-folk – der er gået i markedet med konsulenthuset Predictify.

”Predictify er en knopskydning inden for rådgivningsvirksomheder, som ikke er set før,” lyder det fra initiativtager Kristian Vejborg i en pressemeddelelse.

Han er selv tidligere CCO i MediaCom og tidligere Managing Partner i IUM – og har desuden været Nordic Managing Director i Business Science samt Global Consumer & Customer Engagement Manager i IKEA.

Med sig i den nye virksomhed har han Jesper Dam Nielsen, stifter og nøgleperson i udviklingen af Data Intelligence (GroupM), Tommi Grønkjær Christiansen, senest Global Advanced Analytics Manager, Coloplast og Jeppe Thierry Alken, tidligere global mediachef for Wellvita.

Analyse af førstepartsdata

Ifølge pressemeddelelsen vil Predictify “via deres platform og servicekoncept gå dybere ned i analyse af virksomhedernes egne data og hjælpe med en ukompliceret aktivering af indsigterne.”

Om baggrunden for at etablere den nye virksomhed siger Kristian Vejborg i meddelelsen:

”Jeg var parat til at afprøve egne idéer og nye arbejdsmetoder efter mange års arbejde med data og analyse både på kunde- og bureausiden. Jeppe og Tommi var tidligt med på idéen, og da min mangeårige GroupM-kollega, Jesper, kontaktede mig, så faldt brikkerne for alvor på plads.”   

Partnerkredsen i Predictify, der har etableret sig i Nordhavn i København, tegnes af Kristian Vejborg, Jesper Dam Nielsen og Tommi Grønkjær Christiansen.