To danske bureauer kunne i dag tage priser med hjem fra det hæderkronede awardshow The One Show.

Design- og animationsstudiet Kühl & Han hjemtog sammen med flere samarbejdepartnere både guld, sølv og bronze ved prisshowet for kampagnen H&M Looop lavet til H&M. Derudover fik deres arbejde i en kategori også hædrende omtale.

Der var også sølv og hædrende omtale til Hjaltelin Stahl ved showet. Det fik bureauet for bacon-kampagnevideoen The big Danish bacon pre-roll i kategorien film.

Derudover var der ved festivalen fire gange hædrende omtale til kampagnen Truthtmark, som Uncle Grey har lavet for Canon.

Der var også tre gange hædrende omtale til Bacon Copenhagen for kampagnen The Tower lavet for Volvo Trucks.

Og så fik Virtue, Bacon Copenhagen og No Sleep sammen for kampagnen TeAR down this WALL skabt for DDR Museum tre gange hædrende omtale. Kampagnen var blevet shortlistet i seks kategorier og var derfor forinden en af de store danske favoritter til en pris.

Bureauerne hev i alt fire priser og 12 hædrende omtaler med hjem fra awardshowet.

I tilgift vandt Mia Seland Petersen, Mike Dinesen Petersen og Line Szegedi Jess en Merit ved ungdomskonkurrencen Young Ones for deres case IRL på en Burger King-brief. De er uddannet på Berghs School of Communication i Stockholm.