To store, danske brands, VERO MODA og Bang & Olufsen (B&O), har foretaget ændringer i bureau-samarbejderne.

Hos B&O udvides samarbejdet med Publicis Sapient, der nu skal styrke det danske designklenodies ”salg, marketing og digitale indsatser globalt”.

Det fremgår af en pressemeddelelse, hvori der også henvises til, at det er gode resultater af et tidligere samarbejde om B&O’s e-handelsplatform, der fører til det udvidede samarbejde.

Ifølge meddelelsen omfatter det nye partnerskab ”alle kommercielle aspekter”, herunder go-to-market, kampagner, digitale tjenester, lancering af produkter, og så vil det “gøre det muligt for B&O at styrke eksekveringen på tværs af alle distributionskanaler”.

– Styrkelsen af vores digitale økosystem og en redefinering af vores globale salgs- og marketingindsatser er kerneelementer i vores strategi, siger Christian Birk, EVP of Marketing, Digital and Customer Experience, B&O, i meddelelsen.

Han fortsætter:

– Med samarbejdet med Publicis Sapient har vi fundet den rigtige partner til at hjælpe os med at accelerere og skalere de indsatser effektivt i forhold til at øge efterspørgsel efter vores produkter og bringe nye services til vores kunder.

Ifølge Jens Gamborg, kommunikationsdirektør i B&O, erstatter det udvidede bureau-samarbejde med Publicis Sapient ingen af det danske designikons eksisterende bureau-samarbejder.

VERO MODA satser på ungt bureau

Hos VERO MODA, der er Bestseller-koncernens største brand, har man efter en bureaukonkurrence valgt at alliere sig med HOOD Agency.

Bureauet, der for nylig har hyret fem nye medarbejdere, var i pitchen oppe i mod såvel traditionelle reklamebureauer som mere fokuserede livsstils- og mode-bureauer, oplyser Martin Lyne, der er partner og Creative Director i HOOD Agency, til Markedsføring.

– Vi skal løse en bred vifte af opgaver for VERO MODA, der strækker sig fra alt fra billedmateriale, over B2B- og retailkampagner til SoMe-content og influencer-samarbejder, siger han.

Martin Lyne forventer ikke, at det relativt lille bureau skal ud at hyre flere nye medarbejdere som følge af det nye VERO MODA-partnerskab.

– Vi er søstervirksomhed til et af Europas største modelbureauer, Le Management, så vi kan trække på mange af deres kreative kræfter i dagligdagen, siger han.

Ifølge en pressemeddelelse var det VERO MODA’s nye internationale Marketing Manager, Sean Tindale, der valgte, at HOOD Agency var den rigtige bureaupartner for brandet, der er i luften med en ny identitet og marketingstrategi.

HOOD Agencys første kampagne for VERO MODA, ”Party & Christmas 2020”, der lanceres i november, “er i fuld produktion”, fremgår det af meddelelsen.