Ledelsen lancerer ny vækststrategi, hvor fokus er lagt på chokolade i luksussegmentet, som skal skabe mere vækst uden for Danmarks grænser. Internt drømmes der om en omsætning på 5-6 mia. kr.
Prisen er en nedprioritering af mainstream-chokolade samt vingummi, lakrids og bolsjer.
Det skriver Dagbladet Børsen.
Udlandsdrømmene har Toms haft mange gange før – uden den store succes. Men denne gang skal det lykkes, siger Jesper Møller, der er adm. direktør for Toms Gruppen.
– Vi satser mere på chokolade af høj kvalitet i fremtiden. Det kan betyde, at balancen i Toms vil skifte, så chokolade fylder mere, og sukkerslik som vingummi og lakrids skrumper, siger Jesper Møller.
Toms købte i april i år den tyske chokoladeproducent Hanseatische Chocolade, der har rødder tilbage til 1890 og står bag mærker som Feodora og Hachez. Virksomheden, der kostede Toms et par hundrede millioner kr., bliver vigtig for den fremtidige vækst sammen med Toms’ eget luksusbrand, A Xoco.
Børsen