Metropol-direktør Torben Larsen forlader sit job uden bitterhed – og uden at vide hvad han skal lave – efter, at det er besluttet at lægge Metropol-salgsorganisationen over i Berlingske Annoncecenter. – Jeg er overvejende enig i beslutningen og har også selv foreslået noget lignende tidligere. Konkurrencen bliver hårdere og hårdere, og så er det rigtigt at gøre flere og flere ting fælles, siger Torben Larsen og tilføjer: – Jeg har fået en meget fin behandling i forbindelse med beslutningen. Torben Larsen vil først fratræde i løbet af et par måneder, idet han vil hjælpe med til at realisere beslutningen. – Der skal muligvis findes nye lokaler til redaktionen, der skal etableres en afdeling i Århus, og så føler jeg også et ansvar over for de mange medarbejdere, hvor jeg selv har ansat næsten alle sammen. Derfor har jeg valgt at være medspiller, siger Torben Larsen. Han har ikke noget nyt job i kikkerten. – Så jeg er åben. Men jeg har fået en god behandling, så jeg har ikke travlt, og jeg føler mig overbevist om, at der er nogen der kan bruge den ekspertise, jeg har fra næsten 30 år i medieverdenen, siger Torben Larsen.