Der var jubel gange fire hos TV 2 i nat dansk tid, da vinderne ved årets Clio Entertainment blev hyldet i The Dolby Theater i Hollywood.
Det fem mand store team fra det danske mediehus’ marketingafdeling kunne således gå på scenen hele fire gange og modtage Grand Prix.
Tre gange Grand Prix for ”Københavnerbænken”, der i Clio-sammenhæng kaldes ”The Bench”, i kategorierne Events, Out of Home og Public Relations.
Og en Grand Prix for reklamefilmen for X-Factor i kategorien Promo.
Credits – Bænken
CMO: Jacob Weinreich
Creative Director: Chaga Signe Bruun / TV 2
Art Director: Kristian Vestergaard / TV 2
Copywriter: Thomas Fabricius / TV 2
Senior Brand Manager: Kasper Adsbøll / TV 2
Project Manager: Camilla Bagger / TV 2
Producer: Charlotte Refslund
Head of PR: Maria Rasmussen / TV 2
Hertil en sølv for ’Bænken’ i Innovation-kategorien og en bronze for stationens Vinter-OL-kampagne ’Underdogs’ i kategorien Social Video.
“Det var surrealistisk”
Den danske case var oppe imod kampagner fra Netflix/Stranger Things, Disney/Cruella , Warner Bros/Batman og Harry Potter, PlayStation, Channel 4/Bake off.
Så det var et stolt hold, der kunne juble over høsten, lyder det fra Chaga Signe Bruun, kreativ direktør på mediehusets eget bureau, TV Creative, på en mail til Markedsføring.
”Det var surrealistisk at stå på den ikoniske scene, hvor The Oscars bliver uddelt, og på vegne af hele TV 2 modtage fire Grand Prix-priser. Fire! Jeg er helt ufatteligt stolt af hele holdet – og for det gode arbejde, som rigtig mange har knoklet for at levere til danskerne,” skriver hun og tilføjer:
”Det var en kæmpe ære at kunne repræsentere (lille) TV 2 Danmark i Hollywood over for de store giganter som Netflix, Disney m.fl., og de mange lykønskninger efter showet vidnede om, at der bliver lagt mærke til os og vores arbejde.”
Udover TV 2 var også Worth your While shortlistet for deres koncept til en kampagne for kunden Prime Video, som de har lavet via by The Network. Casen vandt dog ikke en pris.