En række af de lokale tv-stationer, som udgør TvDanmark 2s netværk, har svært ved at leve op til kravet om, at de skal sende en times lokale nyheder hver dag. Derfor kan de ende med at få inddraget deres sendetilladelse, som det senest er sket med TvDanmark Syd i Sønderborg, der fra 1. juli får sort skærm, skriver Politiken.
Der kan også ske det, at de går konkurs – ligesom det for et par måneder siden var tilfældet med Tv-Trekanten i Vejle – før sendetilladelse når at blive inddraget. Også i Odense, Viborg, Aabenraa, Haderslev og Esbjerg er der ifølge formanden for radio- og tv-nævnet i Sønderborg, Carsten Schøn, problemer med at overholde reglerne. Stationerne forklarer ifølge Politiken selv problemet med den høje koncessionsafgift, som de skal betale for overhovedet at måtte sende, mens det lokale tv- og radionævn mener, at TvDanmark Syd i Sønderborg slet ikke har været interesseret i at følge reglerne.