I begyndelsen af december er det slut med den lokale TvDanmark 2-station i Svendborg. TvDanmark 2/Sydfyn har nemlig besluttet at lukke stationen, på grund af de økonomiske vilkår lokal-stationerne opererer under i Danmark. Men også fordi det er svært at leve op til lovens krav om, at de skal sende 60 minutters lokalt stof om dagen, skriver MediaWatch.
De to medarbejdere på TvDanmark 2/Sydfyn er blevet sagt op, og stationen er under afvikling, men vil fortsætte med at sende frem til december. cnb