TvDanmark har ifølge Politiken overtrådt reglen om, at der højst må være 12 minutters reklame pr. time 131 gange igennem syv uger fra d. 23. april. Stationen har tidligere været på kant med reglen, og formanden for Radio- og Tv-nævnet, professor Mogens Koktvedgaard har tidligere truet med at skrue bissen på over for stationen.
Adm. dir. Jesper Sehested Lund, siger til avisen, at der ikke er tale om 131 overtrædelser men derimod kun om 98 og langt de fleste er få sekunders overtrædelser.
– De svarer til at køre 111 km/t på motorvejen, siger Jesper Sehested Lund til avisen. fin