Dagbladet Politiken valgte sidst på året Ekstra Bladet’s tidligere bureau – Wibroe, Duckert & Partners. Dagbladet BT valgte omkring årsskiftet Ted Bates. Og nu har det sidste bureausøgende dagblad – Ekstra Bladet – valgt et samarbejde med Umwelt Advertising.
– Vi har valgt Umwelt ud fra samme devise, som Politiken har valgt Partners, fortæller reklamechef Jens Peter Jensen, Ekstra Bladet.
– Vi har valgt dem til en konkret prøveopgave, hvor vi så skal finde ud af, om kemien passer. De er friske, dynamiske, har et godt initiativ og er med på at blive berømte, uddyber Jens Peter Jensen.
Administrerende direktør Steen Søndergaard, Umwelt Advertising, deler reklamechefens optimisme.
– Vi er blevet briefet på nogle konkrete opgaver. Og det er vi glade for og stolte over.
Umwelt begyndte med fire ansatte for to år siden. I dag har man 13 medarbejdere. Hovedkunderne er Panasonic, Better Brands, Irma, Egmont (med Sony Playstation) og Levnedsmiddelstyrelsen. Og så altså Ekstra Bladet. Herudover løser man løbende opgaver for fx. Kræftens Bekæmpelse, Reebok og Amtssparekassen Fyn. Sidste vandt man i øvrigt en Arnold med. Ligesom opgaver for Panasonic betød en sejr i Epica.
– Vi har dog ingen dagbladserfaring, men det har de jo på Ekstra Bladet, smiler Steen Søndergaard.
– Vi er til gengæld strategisk og kreativt velfunderet – og det kan være styrken.