På FN’s Internationale dag for kreativitet og innovation, har unge kreative tænkere et stærkt budskab til verdens ledere.

En af dem er Christian Skjøtt, uddannet fra DMJX Kreativ Kommunikation i 2019 og nyansat Art Director på NORD DDB.

Og ikke mindst nykåret vinder af Creative Circles nye film-konkurrence for unge, Our Sustainable Future. 

Hans film med titlen End-Of-The-World-Credits vises i dag i et af verdens mest berømte reklame-udstillingsvinduer: Kæmpe-billboardet på Times Square i New York. Populært kaldet ”The Beast”.

Christian Skjøtt vinder OUr Sustainable Future-konkurrence og får sin film vist i New York i dag. Foto: Fra LinkedIn.

Christian Skjøtts film er valgt som vinder af konkurrencen af Creative Circles jury, og siger formand og initiativtager til Our Sustainable Future, Dorte Nielsen, siger:

– Her er en film, der gør så stærkt et indtryk at den faktisk skræmmer mig. Stærkt arbejde af international klasse, og nu i stor stil i New York. Stort tillykke til Christian Skjøtt.

Dagen er valgt bevidst

“Our Sustainable Future” er et filmisk græsrodsinitiativ, der startede i Danmark, og nu spredes over hele verden. 

Ideen er, at børn og unge over hele verden skaber film af et minuts varighed.

– Det er en platform, hvor den næste generation kan vise den positive forskel kreativitet og idéer kan gøre for vores fremtid, siger Dorte Nielsen.

Og det er ikke en tilfældighed, at filmen vises netop på Times Square i dag:

Om Our Sustainable Future

Our Sustainable Future er blevet afholdt, som henholdsvis et skoleinitiativ for børn i ni lande, og som en konkurrence for unge talenter fra de kreative industrier i samarbejde med Creative Circle.

Filmen er vinder af konkurrencen for de unge talenter (18-30 år) fra de kreative industrier i Danmark,

Vinderen offentliggøres i dag 21. april, hvor den vises på Time Square.

Læs mere om Our Sustainable Future her.

Det er dagen før Earth Day, 22. april, som også er dagen, hvor den amerikanske præsident Joe Biden holder klimatopmøde med deltagelse af 40 lande.

– Kreativitet og innovation spiller en afgørende rolle for, at vi opnår verdensmålene – og for at vi får tacklet klimakrisen, siger Dorte Nielsen.

På Kreativitetens Dag har “Our Sustainable Future” ni skærme på Times Square, inklusive det vindende bidrag. 

Dette er ifølge Dorte Nielsen muligt takket været et tæt samarbejde med TPS Engage, en New York City startup virksomhed, der vil udfordre “out of home” medieindustrien.

– Jeg håber, at filmen vil få stor impact. Det er perfekt timing, at være på Times Square dagen før klima topmødet. Filmen er et godt eksempel på at kreativitet kan gøre en forskel, siger Dorte Nielsen.

Se Christian Skjøtts vinderfilm her.