Hvis du spørger organisationen bag Young Director Award (YDA), så er der to overordnede mål med den årligt tilbagevendende konkurrence.
Det første er ikke overraskende at finde frem til og hylde unge og uprøvede talenter, mens den anden har en mere taktisk. Der skal gøres opmærksom på producenternes eksistens og ikke mindst berettigelse.
Og der skulle være en mulighed for at producenterne vil blive opdaget, for Young Director Award vokser sig stadigt større.
Når årets priser udleveres, er det kulminationen på en konkurrence med 446 indsendte film i ni forskellige kategorier
− Det vi har søgt er de store talenter. Dem der fortjener at få en ekstra chance. Og så det naturligvis glædeligt, at så mange unge fra så mange forskellige nationer har sendt deres film ind, siger juryformand Francois Chilot, som desuden er præsident for den europæiske sammenslutning af kommercielle filmproducenter.
Vinderne i konkurrencen, som Huset Markedsføring er medsponsor af, kåres ved et stort anlagt show på Palais Stephanie Cannes i aften onsdag den 18. Juni.
Navnene på den vindende unge instruktører vil ligeledes blive offentliggjort på
www.markedsforing.dk.
Redaktionen, Cannes