For et halvt års tid siden forlod The Unicorns tidligere CEO, Mette Hørdum, bureauet, som de to andre partnere og kreative direktører, Thomas Pries og Peter Metcalfe, fortsatte – nu er bureauet klar med en ny partner og CEO.
Det drejer sig om Martin Vibe, der tiltræder sin nye stilling i dag, 1. april, og dermed siger farvel til bureauet Liquidminds, hvor han siden oktober 2017 har været COO.
– Da Thomas og Peter tog fat i mig, var jeg ikke i tvivl om, at det her var det helt rigtige, siger Martin Vibe og tilføjer:
– Jeg har fulgt The Unicorn og deres arbejde, og i en tid, hvor man nærmest kan fodre grise med nye bureauer, så må man sige, at de har evnet at skille sig ud og udkomme med den ene rammende kampagne efter den anden. Det ville jeg gerne være en del af.
Kender hinanden
Før Martin Vibe kom til Liquidminds, var han gennem godt tre år COO og partner på det daværende Very, hvor han – sammen med Thomas Pries, som dengang var hentet ind som freelance – var en af kræfterne bag kortfilmen “Generationer” for Volkswagen.
Et projekt, der i øvrigt blev vekslet til et hav af internationale priser, herunder guld ved Epica og en løve ved Cannes Lions.
Og i sine tidlige dage på Wibroe, Duckert & Partners løb Martin Vibe for første gang ind i Peter Metcalfe: Peter som tekstforfatterelev og Martin som projektleder, nyudklækket fra CBS.
Artiklen fortsætter under billedet.
Det betyder, at kemien mellem dem er på plads – og det er vigtigt, understreger parterne.
Lever op til deres eget claim
– Det var vigtigt at finde en kandidat, som vi begge havde arbejdet med tidligere, og som vi vidste, at vi både kunne lave godt arbejde med, og som vi kunne med på et personligt plan, siger Peter Metcalfe.
Og det har The Unicorn nu fundet i Martin Vibe, der om de tre partners fælles historik siger:
– Selvom der er gået mange år, har vi set meget til hinanden og fulgt hinandens arbejde tæt, så derfor føles det næsten som at være hjemme igen.
Hvad er det ved The Unicorn, du synes er anderledes end andre bureauer?
– At de har bevist, at de kan leve op til det, de selv siger. The Unicorn har en klokkeklar vision om at lave arbejde, der er folks tid værd, og det er noget af det mest sympatiske, jeg længe har set. For tid er det mest dyrebare, vi som mennesker har – og det eneste, vi alle sammen har til fælles.
Når nu vi snakker om tid, hvad er så dine tanker om fremtiden for bureauet?
– Lige nu er The Unicorn meget kendt for film, men der ligger et hav af andre ideer og initiativer bag. Det skal vi dyrke meget mere. For det er både noget, vi er gode til, som vi alle tre elsker at lave – og som skaber resultater for vores kunder. Så jeg glæder mig til at skabe rammerne for, at vi kan levere endnu mere af dét, siger Martin Vibe og tilføjer:
– Det kræver et stærkt økonomisk fundament, så det skal selvfølgelig også på plads – dels oven på fem måneder uden CEO og dels i kølvandet på en verdensomspændende krise. Men det tegner godt, og der er mange spændende projekter i gang.