Det Berlingske Officins gratisavis, Urban, er efter kun otte udgivelser på vej til at tabe kampen mod MetroXpress om læserne på gratisavismarkedet i København.
Urban har i sin redaktionelle linje ikke fundet sine egne ben, og konceptet savner en færdigudvikling. Det er en række mediebureauer ifølge Børsen enige om.
– Det er lige nu, kampen står. MetroXpress leverer det, de lover, mens Urban hver dag skuffer læserne. De vil så vælge MetroXpress i stedet, siger markedsdirektør David Wall, MediaCom til Børsen.
Han mener, at MetroXpress allerede nu har et markant forspring på både konceptet og især på distributionen.