Fibia overtog for nylig det fulde ejerskab af TV- og bredbåndsudbyderen Waoo.
Det får nu, knap to måneder senere, konsekvenser for marketingfunktionen hos Danmarks tredjestørste TV- og bredbåndsudbyder som bliver nedlagt for at blive lagt ind under Fibias marketingafdeling.
Ny marketingansvarlig bliver Berit Grant Larsen, som kommer fra en stilling som marketingchef for Fibia. Hun får fremover ansvar for både Fibia og Waoo.

Det ærgrer Morten Riisgaard-Dam at skulle tage afsked med et brand, der under hans vinger har oplevet løbende vækst i nye kunder og kendskabsgrad.
– Jeg glæder mig over, at Waoo trods en meget lille Share of Voice, i dag står godt rustet til at tage kampen op mod konkurrenterne på et benhårdt bredbåndsmarked, hvor vi med en kontinuerlig indsats har løftet kendskabsgrad og præferencegrad hos såvel nye som eksisterende kunder, siger han.
Morten Riisgaard-Dam fremhæver desuden, at Waoo ifølge Loyalty Groups BrancheIndex har branchens mest tilfredse og loyale kunder. En position, som Waoo har siddet tungt på i knap 10 år.
Artiklen fortsætter under grafen…

– Som marketingchef er det vigtigt at huske, at man kun har et brand til låns og jeg føler, at jeg med stolthed kan overlade roret til et brand, som så at sige er på ret kurs, og i dag er markedets eneste reelle udfordrer til de store spillere på markedet, siger Morten Riisgaard-Dam og peger på, at Waoos konsistente og særegen kommunikationsunivers har været nøglen til den fremtrædende position.
Business as usual
Der er da heller ingen udsigt til, at de organisatoriske ændringer får betydning for Waoos reklameunivers.
– Der er umiddelbart ikke de store ændringer, mere justeringer i den måde henholdsvis Waoo og Fibia markedsfører sig på. Vores ønske er, at Waoo-brandet skal vækste, blive landsdækkende og fortsætte med at udvikle de bedste produkter til markedet, siger Berit Grant Larsen.
Hun oplyser, at de organisatoriske ændringer ikke får konsekvenser for bureau-samarbejderne med Grey, Nordlid og Ambition.
Hvad fremtiden byder Morten Riisgaard-Dam er endnu uafklaret, men indtil videre har den nu tidligere marketingchef gået fuldtids ind i sit hverv som næstformand for Smukfest i Skanderborg, der, som alle landets øvrige festivaler, er særdeles udfordret af coronakrisen.