Er man til stjernestøv fra marketingverdenen, bør man overveje at liste ind til GroupM’s ”What’s Next” konference i Terminalerne i Nordhavnen den 19. og 20. marts.
Under temaet ”Illuminate the future” vil en håndfuld internationale eksperter give adgang til fremtiden for marketing via teknologi, disruption, data og content.
David Shing er velkendt for dem, der i de seneste år har besøgt Cannes, SXSW, CES eller andre internationale festivaler. Med højt hår kommer han med bud på fremtiden inden for content, teknologi og forbrugere.
– It is all about the Internet of Everything, man. Mon ikke David Shing siger det igen?
Se, en digital profet…
Shings stillingsbetegnelse er Digital Prophet for AOL, men hans job består i at rejse verden tynd for at fortælle om forholdet mellem brands og forbrugere og identificere kommunikations- og interaktionsmulighederne i de teknologiske landvindinger.
Microsoft er en succes, javist, gigantens lock-in strategi blev disrupted, og markedet ændrede sig fundamentalt. Microsoft seneste hologram-briller, HoloLens, der udvisker grænsen mellem digital og fysisk virkelighed ved at ligge et virtuelt lag oven på vores fysiske omgivelser, viser, at Microsoft ikke har smidt håndklædet i ringen.
Jonathan Oliver, Head of Innovation for Microsoft, vil fortælle, hvorfor det er nødvendigt at at fejle for at opnå succes. Oliver tager afsæt i den kreative verden og forbrugerne, og er kendt for sit tætte samarbejde med og støtte af skabere og kunstnere.
Nanoteknologi & kunstig intelligens
Pascal Finette er muligvis ikke så kendt på vore kanter, men han er en sværvægter inden for opstart- og teknologi-verdenen.
Han er leder af ”Startup Lab” hos Singularity University, hvis erklærede mål er at hjælpe startups der bidrager til at løse verdenens største udfordringer ved at bruge eksponentielle teknologier som nanoteknologi, robotteknologi og kunstig intelligens.
Finette har selv grundlagt adskillige virksomheder, ledet eBays Platform Solutions Group i Europa og været chef for Mozilla Labs, for bare at nævne et par af hans meritter. På ”What’s Next will Finette” tale om eksponentielle teknologier.
Singularity University er af Bloomberg TV blevet karakteriseret som intet mindre end ”stedet hvor verdens klogeste hoveder samles for at angribe verdens største udfordringer”.
Med udgangspunkt i Silicon Valley, underviser Singularity University blandt andet i brugen af den nyeste teknologi til at skabe positive forandringer for milliarder af mennesker gennem partnerskaber, uddannelsesprogrammer og deres Startup Lab, som Finette er leder af.
Singularity University får økonomisk støtte fra en række prominente virksomheder som Google, Genentech og Cisco.
Vi løfter løbende sløret for flere tunge talere. Følg selv med her.