I et åbent brev til offentligheden siger Nike undskyld til offentligheden. Årsagen er fodboldstjernen Zlatan Ibrahimovics lemfældige omgang med skydevåben.
Pistolleringen forgik ganske vist i Zlatans egen garderobe, men der havde Nike anbragt et webcam i forbindelse med en markedsføringskampagne, og billederne skulle blandt andet transmitteres live på svenskafans.com.
Bureauet bag kampagnen Scholz & Friends kalder det mangel på omtanke, skriver det svenske nyhedsmedie Resumé.
Kampagnen skulle give fans et unikt indblik i Zlatan Ibrahimovics private sfære, og det må man da sige er lykkedes. Fans har set ham vise medaljer frem, skære grimasser, ae en hund og nu lege med en pistol.
Det svenske fodboldkory-fæ har på en pressekonference udtalt, at det ikke er hans ansvar, hvilke klip, der er blevet vist, og at det bare var en vandpistol.
Den forklaring bakkes op af Nike, som dog med øjeblikkelig virkning har fjernet klippet fra hjemmesiden og altså offentligt beklaget affæren.
Læs Markedsførings tidligere omtale af
kampagnen.
sm