Hypefactors fortæller i dag, at børsintroduktionen på Nasdaq First North blev en succes.

Udbuddet blev som planlagt lukket i går kl. 12.00, og udbuddet af mellem 1.875.000 og 2.500.000 stk. nye aktier til en udbudskurs på 8,00 kr. pr. aktie er fuldtegnet.

Det endelige antal udbudte aktier i udbuddet er på den baggrund fastsat til 2.500.000 stk., som vil give selskabet et bruttoprovenu på 20 mio. kr. og en markedsværdi på 69,4 mio. kr.

Pengene skal bl.a. anvendes til at understøtte selskabets kommercielle vækstplan.

Hypefactors har modtaget tegninger fra 919 investorer for i alt 3.326.801 stk. aktier, svarende til, at udbuddet er overtegnet med 33 pct.

Hypefactors står bag en PR-tech platform, hvor man kan måle værdien af PR-indsatsen med brug af kunstig intelligens. Bag selskabet finder man bl.a. Wunderman-chef, Jan Werner, og Casper Janns fra Integral.

– Gennem hele udbudsperioden er vi blevet ekstremt positivt modtaget, bl.a. på investormøder flere steder i landet. Der er et stort potentiale i at kunne effektivisere og automatisere PR- og kommunikationsdisciplinen og dermed forbedre virksomhedernes forretning, siger Casper Janns.

Hypefactors ventes at blive handlet første gang på børsen i næste uge.

Casper Janns og Jan Werner er fortsat majoritetsejere efter børsnoteringen.