Den danske social media-virksomhed Falcon.io er blevet solgt til amerikanske Cision for et ikke oplyst beløb.

Falcon.io blev stiftet i 2010 og rummer i dag 250 medarbejdere, hvoraf hovedparten arbejder på hovedkontoret i København.

Selskabet har også kontorer i New York, Berlin, Budapest, Melbourne og Sofia, og selskabet købte i marts 2018 sin største konkurrent herhjemme, Komfo.

Cision Ltd. er noteret på New York Stock Exchange. Hovedkontoret ligger i Chicago i USA, og virksomheden har over 4.000 ansatte fordelt på kontorer i 19 lande over hele kloden.

Falcon-køb skal styrke Cision på SoMe-fronten

Fra Kevin Akeroyd, CEO for Cision, lyder det i en pressemeddelelse.

- Falcon.io er markedsleder i Europa og vokser hurtigt i USA indenfor social media marketing.

- Når vi tilføjer Falcon.io’s social marketing-løsning til Cision’s produktportefølje kan vi nu tilbyde erhvervslivet at eksekvere avancerede social media-kampagner på tværs af “earned, owned og paid” medier og på den måde favne hele kunderejsen.

Han fortsætter:

- Falcon.io udfylder et vigtigt hjørne i vores vision om en holistisk styring af “earned” medier, så vi ikke kun dækker broadcast, printmedier eller det åbne internet, men nu også sociale medier.

Planen er, at Cision på sigt vil tilbyde Falcon.io’s løsning som en integreret del af virksomhedens “Cision Communications Cloud”.

Falcon.io fortsætter også som en stand-alone løsning, ligesom hovedkontoret forbliver i København.

Pavestolt stifter

Ulrik Bo Larsen, CEO og medstifter af Falcon.io, forbliver på posten efter salget, og han er pavestolt over, at det er lykkedes at bygge en hastigt voksende international softwarevirksomhed med udspring i København.

- Denne transaktion er en milepæl, som primært er et fantastisk skulderklap til teamet, og et rygstød, der skubber Falcon helt frem på den globale scene, så vi indenfor en årrække kan blive global markedsleder, siger han.

- Med 2,5 milliarder brugere globalt er sociale medier uomtvisteligt centrale i kunderejsen i dag. Hos Falcon.io hjælper vi verdens største brands med at styre deres håndtering af sociale medier, og det bliver vi ved med, slutter Ulrik Bo Larsen.